تقدیم به پیشگاه حضرت ولی عصـر عجل الله تعالی فرجه الـــشریف

حمید رابعی در آخرین اثر خود کتاب فقیه غایب ، شخصیت حقیقی و جایگاه حقوقی امام مهدی را در نظام سیاسی و اجتماعی ایران بررسی میکند و بر لزوم واگذاری هرچه سریعتر کرسی ولایت فقیه به امام دوازدهم جهت حفظ و تکامل نظام اسلامی و دموکراسی در ایران تاکید مینماید .

عنوان این کتاب ، با اشاره به احادیث مربوط به مطالبه مردم خراسان و مشرق زمین در آخرالزمان که با پرچمهای خود به یاری حضرت ولی عصر (عج) خواهند شتافت ، فقیه غایب نامگذاری شده است و با توجه به باز تعریف واژه های غیب ، ایمان ، تقوی ، نعمت ، عصر غیبت ، حکومت ، طاغوت ، ولایت ، احکام ، فقیه ، ولی فقیه ، رهبر ، انتظار و ظهور سعی در انتقال مفاهیمی دارد تا بر اساس مستندات قانونی و تعالیم قرآنی ، لزوم انتقال رسمی حکومت و کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج) در دوران استقرار حکومت جمهوری اسلامی را با توجه به قانون اساسی کشور همچنین آیات و روایات اسلامی بررسی نماید .

ادامه نوشته

مبانی مطالبه ولایت فقیه غایب

خداوند متعال در آیات ابتدای سوره بقره عبارتهای اهدنا ، صراط المستقیم و انعمت علیهم در سوره حمد را به روشنی توضیح میدهد و هدایت را مختص افراد متقی که مهمترین ویژگی آنها ایمان به غیب و به تصریح ائمه اطهار حضرت ولی عصر (عج) است عنوان مینماید همچنین در سوره مائده در توضیح معنای نعمت می فرماید الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا وپس از معرفی دوازده ولی معصوم توسط حضرت رسول اکرم (ص) با بیان عبارت َأَتْمَمْتُ انتها و حد سلسله ولایت و امامت را برای جلوگیری از هرگونه ادعا و تحریف در سلسله ولایت و امامت ، در همان روز غدیر می بندد

ادامه نوشته

مراحل مطالبه ولایت فقیه غایب

مطالبه فقیه معصوم ، ولایت هر شخصی تحت عنوان ولی فقیه را در زمان اسقرار نظام جمهوری اسلامی ، امری غیر عقلانی ، غیر شرعی ، غیر اخلاقی و غیر قانونی میداند و اعتقاد دارد حق حکومت ، پس از استقرار حکومت اسلامی اخلاقا ، شرعا و قانونا بایستی به امام معصوم واگذار شود تا زمینه ظهور ایشان نیز انشاالله فراهم گردد و هیچ بهانه ای را هم در مسیر واگذاری کرسی ولایت فقیه به آن حضرت قابل قبول و منطقی نمیداند ، بایستی به این سطح از عقلانیت رسید که تا حق قانونی و شرعی آن حضرت را که حاکمیت و رهبری رسمی در جمهوری اسلامی است واگذار نشود ادعای انتظار هم قابل قبول نیست و به عبارتی کسانی که حق آن حضرت را واگذار نمیکنند یعنی منتظر براندازی حکومت توسط آن حضرت هستند

ادامه نوشته

اهمیت جان فقیه غایب از دیدگاه پیروان نظام و نظریه ولایت فقیه

اما آیا حکومتی که امام معصوم و ولی عصر (عج) در آن جایگاهی نداشته باشد اصولا میتواند اسلامی باشد ؟ و آیا در این حالت این نظام تبدیل به حکومت و ولایت طاغوت نشده است ؟ خداوند در سوره بقره میفرماید : بسم الله الرحمن الرحیم الم ذلک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین الذین یومنون بالغیب و .... ایمان به خدا و ولی غایب او نخستین ویژگی متقین در عصر حاضر است . امام صادق(ع) در خصوص تفسیر و مفهوم این آیه می فرمایند: پرهیزگاران کسانی هستند که به حجت غائب(عج) ایمان دارند و با همه وجود باور دارند مولای ما خواهد آمد و قیام کرده و عالم را پر از عدل و داد می کند.

ادامه نوشته

الزامات حکومت فقیه غایب

اگر امام زمان علیه السلام بخواهند از سازوکارهای موجود در نظام‌های سیاسی کشورهای مختلف برای ایجاد حکومت جهانی خود استفاده کنند کدام نظام را انتخاب خواهند کرد ؟ و اگر امام زمان برای ایجاد حکومت جهانی خود بخواهد از سازوکار نظام سیاسی حاکم در ایران استفاده کند آیا مجلس خبرگان رهبری و سایر نهادهای قانون گذاری و اجرایی در ایران حاضر خواهد شد قبل از درخواست امام زمان (عج) ، حضرت مهدی (عج) را علی رغم غیبت ایشان به عنوان فقیه جامع الشرایط به رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران انتخاب کنند ؟ و آیا انتخاب حضرت ولی عصر از سوی مجلس خبرگان به عنوان فقیه جامع الشرایط به رهبری نظام سیاسی ایران زمینه ظهور آن حضرت و آغاز حکومت جهانی ایشان را فراهم نمیکند؟

ادامه نوشته

مفهوم ایمان به غیب در احادیث و آیات قرآن کریم چه ارتباطی با امام مهدی و ولایت ایشان دارد ؟

پیامبر اکرم (ص) : هنگامی‌که خداوند در ظهور و قیام قائم ما عجل الله تعالی فرجه الشریف تعجیل کند او زمین را پر از قسط و عدل می‌کند؛ همان‌طورکه قبل از آن پر از ظلم و ستم شده بود. ... خوشا به حال صبرپیشگان در زمان غیبت او! خوشا به حال آنان که به پیروی از راه و روش امامان تقوا پیشه می‌کنند؛ همان کسانی‌که خداوند در کتابش به: أَلَّذینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ توصیفشان کرده است.

ادامه نوشته

تفاوت اولی الامر  و ولی

ولایت مقامی نیست که با رای مردم به دست بیاید و اگر هم کسی به واسطه رای عده ای از مردم ، بر جامعه آنان حاکم شد ، حداکثر میتواند اولی الامر باشد نه ولی بر آنان ، چرا که بین اولی الامر و ولی یک تفاوت اساسی وجود دارد . با همین استدلال بود که در زمان خلفای راشدین حضرت علی علیه السلام ، علی رغم حقانیت خود در ولایت و حکومت از هیچ مشاوره و راهنمایی به سران حکومت دریغ نکردند ، ولی به سبب مقام الهی خود قطعا اولی الامر نیز خواهد بود اما اولی الامر جایگاهی است که موقتا از سوی مردم برای اداره جامعه به شخصی اعطا شده و قابل تغییر است پس لزوما نمیتواند ولی جامعه باشد . آیا با این وجود نمیتوان گفت ولایت فقیه در حضور وارث برحق فقه جعفری همان خلافت سقیفه در حضور وارث غدیر است و آیا عقیده ای شرک آمیز تر و کفر آلود تر از عقیده به ولایت این فقیه در حضور امام غایب میتواند وجود داشته باشد ؟ آیا گناه شریک کردن یک فقیه در ولایت معصوم بیشتر از شریک قائل شدن برای خدا نیست ؟

ادامه نوشته

جایگاه رسمی حضرت ولی عصر (عج) در قانون اساسی

آیا ولایت فقیه معصوم هرچند غایب به مبانی اسلامی و اعتقادات شیعه منتظر نزدیکتر است یا اعطای مقام ولایت به یک فقیه غیر معصوم با ارائه نظریه ولایت فقیه ؟! البته داشتن هویت حقیقی و ثبت شخصیت حقوقی برای حضرت ولی عصر (عج) در حکومتی که ادعای زمینه سازی برای ظهور آن حضرت را دارد یک حق است هرچند از نظر بسیاری افراد کاری عبث و پیش پا افتاده باشد ولی همین حق ناچیز را چرا پیگیری نمی کنیم ؟

ادامه نوشته

بررسی اعتبار نواب در عصر غیبت

انتخاب چهار نفر نائب در غیبت صغری به این خاطر انجام شد که در آن زمان حکومت در دست امام زمان نبود اما در عصر کنونی که حکومت اسلامی لااقل درایران مستقر شده است و لزومی هم به انتخاب نائب و جانشین برای امام عصر (عج) وجود ندارد چه بهانه ای وجود دارد که امام زمان هیچ جایگاهی در این حاکمیت ندارند ؟! اگر واقعا قرار است که حکومت مستقر در ایران ، اسلامی بماند آیا نباید جایگاه ولایت فقیه متعلق به خود حضرت باشد؟ البته امام زمان لازم نیست حتما ایرانی باشند که امامت و ولایتش را بپذیریم .هرچند که طبق قوانین مصوب همین حکومت ایشان یک فرد ایرانی هم هستند ، امام زمان از طرف خدا نه تنها ولایت بر مردم ایران دارند بلکه بر مردم کل دنیا ولایت دارند اما افرادی غیبت ایشان را برای عدم پذیرش ولایت آن حضرت بهانه میکنند که به هیچ وجه قابل قبول نیست .

ادامه نوشته

آسیب شناسی نظریه ولایت فقیه

متاسفانه حقی که پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید بلافاصله به حضرت ولی عصر (عج) اعطا میشد اکنون پس از 44 سال غفلت و ترک فعل بسیاری از سازمانهای دولتی و قضایی که از سال ۱۳۹۹ موانع قانونی آن نیز با تصویب قانون اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی برطرف شده ، هنوز حتی زمینه آن نیز فراهم نشده و جایگاه شرعی و قانونی ولایت فقیه که باید در اختیار حضرت صاحب الزمان قرار داشته باشد اگر نگوییم از 12 اردیبهشت 58 همزمان با استقرار رسمی نظام جمهوری اسلامی یا نیمه خرداد ۶۸ پس از رحلت بنیانگذار این نظام ، میتوانیم از نیمه خرداد ۹۹ با تصویب قانون اعطاء تابعیت به فرزندان دارای مادران ایرانی آنرا غصب شده بدانیم

ادامه نوشته

تاریخچه حکومت در سلسله فقیهان

ولایت فقیه با تعریفی که پیروان این نظریه از آن دارند و کارکرد آن طی سنوات گذشته ، پیش از استقرار حکومت جمهوری اسلامی ، چندین بار تحت عناوین دیگری در زمان حیات ائمه اطهار (ع) و غیبت حضرت ولی عصر (عج) اتفاق افتاده و مطلب جدیدی نیست و با توجه به تعریف و کارکرد آن باید گفت در زمان حیات امام عصر (عج) چه در عصر غیبت ، چه در استقرار حکومت اسلامی و حتی پس از آن با استناد به آیات ، احادیث ، روایات و قوانین جاری و رسمی کشور جایگاهی در حکومت اسلامی نمیتواند داشته باشد

ادامه نوشته

ولایت فقیه سقیفه در عصر غیبت امام علی علیه السلام

مگر امام علی دوران غیبت نداشت ؟! چه شد که مجلس خبرگان سقیفه ولی فقیه را بر امام و ولی زمان خود ترجیح دادند در شرایطی که چهار معصوم زنده حی و حاضر وجود داشت . چه شد که دوران غیبت امام علی ۲۵ سال طول کشید ؟! و چه شد که امام علی (ع) پس از 25 سال خانه نشینی و غیبت در امور حاکمیت ظهور کرد ؟ باید یک بار دیگر مرور کنیم که حضرت ولی عصر (عج) در زمان حیات خود چه چیزی را به فقیه اعطا کرد ؟ امام عسکری مهمترین ویژگی فقیه را مطیع امر مولا بودن فقیه ذکر کرده اند ، مفهوم همین جمله یعنی فقیه خودش ولی و امام دارد .

ادامه نوشته

ولایت فقیه عباسی در عصر غیبت امام رضا (ع)

امام رضا علیه السلام هم ولایتعهدی ولی فقیه عباسی را با شروطی پذیرفتند که هم به حاکمیت و هم به مردم ثابت کنند حکومت و ولایت حق امام معصوم است نه شخص دیگر براساس مستندات تاریخی ،‌ حضرت رضا (ع) مجبور به پذیرش ولایتعهدی مامون شدند امام شرط‌هایی گذاشتند که به همه مردم بفهمانند ایشان هیچ دخالتی در امور حکومت ندارند و در عصر حاضر نیز با توجه به حقانیت حضرت ولی عصر (عج( ، بزرگترین مانع ظهور آن حضرت را میتوان وجود حکومتهای غیر مشروع و غیر قانونی دانست نه آنچیزی که در منابر و سخنرانیهای حکومتی تحت عنوان عدم آمادگی جامعه عنوان میشود .

ادامه نوشته

سیره عملی حضرت سیدالشهدا (ع) در حکومت امام حسن امام حسن (ع)

روایت شده پس از شهادت حضرت علی (ع) مردم نزد امام حسن (ع) گرد آمدند تا با او بیعت کنند . امام حسن (ع) به ایراد سخن پرداخته به آنان فرمود: با من بر سر فرمانبرداری و گوش به فرمان بودن، بیعت کنید و با هر کس جنگیدم شما نیز بجنگید و با هر کس در صلح بودم شما نیز در صلح باشید. مردم چون این سخنان را شنیدند تردید کردند و از بیعت خوداری کردند، امام حسن (ع) نیز دست نگه داشت .

ادامه نوشته

ایمان به غیب و مفهوم عبارت هدی للمتقین در عصر غیبت

جایگاه رسمی حضرت ولی عصر(عج) ، در حکومت اسلامی صراحتا ولایت و امامت ذکر شده و نیازی به تغییر قانون اساسی کشور یا تغییر نظام موجود نیست تا برای فقیه تحت عنوان ولی فقیه هم یک کرسی به ارکان نظام اضافه کنیم ، مجلس خبرگان اگر به وظیفه خودش واقف شود قانونا امام زمان رهبر کشور ما و همان ولی فقیه هستند . اگر هم پس از واگذاری حق حکومت به آن حضرت باز هم به اراده خداوند متعال آن حضرت ظهور نکرد قانون اساسی کشور صراحت دارد شورای سه نفره مندرج در اصل 111 قانون اساسی که دو نفر آنان یعنی رئیس قوه قضائیه و یک عضو شورای نگهبان قطعا باید فقیه عادل باشند و شخص رئیس جمهور منتخب مردم که میتواند یک فقیه انتخاب شود وظایف رهبری را تا ظهور انجام میدهند که بازهم نیاز به یک کرسی اضافه در حکومت اسلامی نخواهد بود

ادامه نوشته

بیماری عذری بالاتر از غیبت برای رهبر جامعه نیست

غیبت امام معصوم که از بیماری ولی فقیه بالاتر نیست ، غیبت هم میتواند یک حادثه تلقی شود که در قانون به آن تحت عنوان معذوریت تصریح شده است ، و موقتا تا ظهور شورای سه نفره وظایف ایشان را انجام میدهند . امام زمان ما نه فوت کرده اند و نه از مقام ولایت عزل شده اند و نه خودشان از مقام امامت و ولایت کناره گیری کرده اند . اصول ۱۰۹ ، ۱۱۰ و ۱۱۱ قانون اساسی در مورد رهبر کشور است و امام زمان قانونا و شرعا رهبر جامعه اسلامی ایران هستند .

ادامه نوشته

تبعیت از ولایت فقیه غایب  تکلیف است یا ضرورت

تغییر نظام در یک کشور هزینه بسیار بالایی دارد و پرداخت مجدد این هزینه به فاصله کمتر از پنج دهه در توان اکثریت مردم جامعه به استضعاف کشیده شده ایران نیست و باید از ابزار موجود یعنی قانون اساسی و نظم فعلی بهترین استفاده را برای کسب بهترین نتیجه کرد . ما از یک سیستم مستقر و نظم ظاهری برخوردار هستیم که برای استقرار آن هزینه های بالایی تا الان پرداخت شده و بیشتر این هزینه ها را هم همین مردم مستضعف پرداخت کرده اند امروز بعد از چهل و چهار سال حاکمیت این سیستم ، تناقضات ، نواقص و ایرادهای آن طاقت آحاد همین مردم را طاق کرده و متاسفانه مردم به دلیل همین هزینه هایی که پرداخت کرده اند حتی جرات بیان آن را هم ندارند .

ادامه نوشته

مجازات تحقیر کننده و توهین آمیز

وعده خدا در قرآن قطعی است و طبق آیه 150 سوره نساء ، کسانی که بین اولیا الهی تبعیض قائل شده و ولایت افرادی غیر از خدا ، پیامبر و ائمه اطهار (ع) را پذیرفته باشند دچار مجازات توهین آمیز و تحقیر کننده خواهند شد . ولایت فقیه غیر معصوم در زمان استقرار حکومت اسلامی یعنی شریک قائل شدن برای ولایت خدا ، پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام و خداوند برای این موضوع در قرآن آیه ۱۵۱ سوره نساء وعده مجازات توهین آمیز داده است ، مجازاتی که طی سالهای گذشته مردم ایران به دفعات شاهد آن بوده اند

ادامه نوشته

حکومت فقیه غایب در عصر غیبت

جای بسی شکر است که نظام حاکم در کشور ایران تمام شرایط لازم برای تحویل مسالمت امیز حکومت و رهبری جامعه تحت عنوان ولایت فقیه را به حضرت ولی عصر (عج) دارد و هر روز تاخیر در این امر عواقب جبران ناپذیری برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در پی خواهد داشت نظام جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور خواهد شد به شرطی که خودش بخواهد چون این پتانسیل را در قانون اساسی خود دارد اما با وجود انتخاب اشتباه در فقیه جامع الشرایط به عنوان رهبر و ولی فقیه ، خودش بزرگترین مانع ظهور شده و مادامی که کرسی ولایت فقیه را به آن حضرت ندهد نمیتواند زمینه ساز ظهور باشد

ادامه نوشته

نتیجه ی ادعای فقاهت و تابعیت ایران برای امام عصر (عج)

نتیجه ی ادعای فقاهت ، ولایت و مطالبه اعطای تابعیت ایران برای امام عصر (عج) که طبق آیات قرآن و قانون اساسی کشور صورت گرفته و ذکر این موضوع که در عصر غیبت نیازی به نیابت شخص دیگری در نظام جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان ولایت فقیه نیست و ایمان به ولایت حضرت ولی عصر (عج) بر ایرانیان در زمان غیبت و دوران استقرار حکومت اسلامی کفایت میکند تا این لحظه برای مولف این کتاب چیزی جز توبیخ اداری و تنبیه انضباطی از جمله کسر گروه شغلی و تقلیل حقوق و دستمزد نبوده است البته نویسنده این کتاب هم آبرو و مال و جان خود را کف دست خود گذاشته و برای این ادعا و پیگیری تا اجرایی شدن آن از هیچ تلاشی فروگذار نیست

ادامه نوشته

چیدمان آیات قرآن در راستای فهم کامل مهدویت

در فراز "الذین یومنون بالغیب" با توجه به احادیث موجود و تفاسیر ائمه معصومین علیهم السلام ، نخستین ویژگی انسان هدایت شده و متقی ، ایمان به امام غایب ذکر شده است که ارتباط معنایی آیات سوره حمد و سوره بقره را به صراحت روشن مینماید .این نکته به ما یادآوری میکند که باید آیات قرآن را بر اساس این نگاه بازخوانی کنیم

ادامه نوشته

منتقدین روش حکمرانی فقیه غایب در عصر غیبت

پرسش : در عصر غیبت کارهای رهبر را چه کسی باید انجام بدهد ! پاسخ : اولا الان حکومت اسلامی مستقر شده و شرایط با پیش از آن تفاوت ماهوی دارد ثانیا اصل 111 قانون اساسی میگوید وقتی رهبر معذوریت داشت شورای سه نفره متشکل از سه شخصیت حقوقی شامل رییس جمهور منتخب مردم رییس قوه قضاییه و عضو شورای نگهبان کارها را انجام میدهند تا معذوریت رهبر که اینجا همان غیبت ایشان است برطرف بشود

ادامه نوشته

ظهور حاصل انتظار نیست ، یک انتخاب است

ظهور فقط حاصل انتظار نیست ، یک انتخاب هم هست و جایگاه ولایت در این انتخاب که حاصل یک انتظار منطقی است تحت هر عنوانی متعلق به حضرت ولی عصر خواهد بود چه کسی به سرچشمه فقه جعفری نزدیکتر است ؟ طبق قانون مصوب مجلس ، قوه قضائیه و دولت موظف بوده اند تا مشخصات حضرت ولی عصر (عج) را طی سالهای گذشته به عنوان شخصیت حقیقی ثبت نموده و برای ایشان شناسنامه ایرانی صادر کنند و سپس آن حضرت را به عنوان یک شخصیت حقوقی به عنوان ولی فقیه در نظام اسلامی به رسمیت بشناسند .

ادامه نوشته

موانع پذیرش ولایت فقیه معصوم غایب

علاوه بر ضعف ایمان ، عدم داشتن تقوی ، تملق و چاپلوسی ، ترس از جان و مال و آبرو و جهل و نادانی نسبت به قوانین جاری کشور و آیات و روایات پنج عامل مهمی هستند که مانع پذیرش ولایت حضرت ولی عصر (عج) در حکومت جمهوری اسلامی ایران به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و صاحب کرسی ولایت فقیه شده است

ادامه نوشته

تناقضها و تضادهای اعتقادی پیروان نظریه ولایت فقیه

چرا با توجه به شرایط انتخاب رهبری در قانون اساسی ، امام عصر را با توجه به دارا بودن تمام شرایط به عنوان فقیه جامع الشرایط و ولی فقیه و رهبر رسمی جامعه قبول ندارند , چرا ساختار فعلی نظام را متعلق به امام زمان میدانند ولی ایشان هیچ جایگاه حقوقی و حتی جایگاه حقیقی در این ساختار ندارند !

ادامه نوشته

پرچمهای هدایت خراسان

همانگونه که انسان ظرفیت فهم و پذیرش قرآن را نداشته و ندارد و خداوند متعال قرآن را نازل میکند تا برای انسانها آن هم با کمک ولایت معصومین علیهم السلام قابل فهم و استفاده قرار بگیرد میتوان گفت همین انسانها ظرفیت پذیرش ولایت ائمه اطهار را هم نداشته و ندارند و خداوند متعال بایستی ۱۲۰۰ سال پس از غیبت و ایجاد زمینه های لازم برای فهم و پذیرش ولایت معصوم با استقرار حکومت اسلامی ، آن را در حد ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی آن تنزل می داد در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران و در حضور و حیات امام عصر (عج) فقیهی هم که کرسی ولایت فقیه را بپذیرد بلافاصله از شرایط یک فقیه عادل عدول میکند و ولایتش باطل خواهد شد

ادامه نوشته

ثبات سیاسی با واگذاری کرسی ولایت فقیه به امام عصر

نگرانی از ایجاد خلأ سیاسی و مدیریتی در نظام مبتنی بر اصل ولایت فقیه با واگذاری این کرسی به ولی فقیه معصوم غایب ، کاملا بی اساس و به دور از منطق و عقل است . برخی افراد نیز مدل حکمرانی مبتنی بر ولایت فقیه معصوم غایب را مخالف با نظام جمهوری اسلامی ایران ، اصل ولایت فقیه مندرج در قانون اساسی و شخص رهبر فعلی معرفی نموده و واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج) را در تضاد با آن عنوان میکنند که در این خصوص نیز باید گفت مطالبه واگذاری کرسی ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران به حضرت ولی عصر (عج) نه تنها مخالفت با این نظام و انقلاب نیست بلکه باعث قوام و کمال و ثبات این نظام و پیروزی کامل انقلاب اسلامی در ایران خواهد بود و هیچ منافاتی با اصول انقلابی و اسلامی حاکم بر ایران نخواهد داشت چرا که از ابتدای انقلاب اسلامی به رهبری یک حکیم و فقیه فرزانه ، واگذاری حکومت به حضرت ولی عصر (عج) به عنوان هدف نهایی این انقلاب معرفی شده است

ادامه نوشته

نتایج واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج)

برای اینکه امروز کرسی ولایت فقیه به امام عصر واگذار شود نیازی به حضور ایشان نیست که لازم باشد به زمان ظهور هم علم پیدا کنیم ، غیبت یک معذوریت برای ولی فقیه معصوم است و طبق قانون اساسی کاملا واضح مشخص شده که وظایف رهبری در زمان معذوریت ولی فقیه بر عهده سه شخصیت حقوقی مندرج در این اصل است بهتر است به جای اینکه سلسله فقیهان در دوران غیبت ایجاد کنیم ، همان ابتدا کرسی ولایت فقیه را به آن حضرت واگذار کرد و با توجه به غیبت ایشان ، وظایف رهبری را هم به سه شخصیت حقوقی مندرج در اصل ۱۱۱ قانون اساسی محول نمود

ادامه نوشته

اتممت علیکم نعمتی

در آیه غدیر که ذکر عبارت "اتممت" حجت را بر بنی بشر برای ایجاد دنباله برای سلسله ولایت از هر نوع از جمله " ولایت فقها " تا قیام قیامت تمام کرده است در توقیع رجوع هم با مراجعه به حدیث امام حسن عسکری و عبارت " مطیع لامر مولاه" مهمترین مشخصه فقیه اطاعت از ولایت عنوان شده است به فرض محال اگر هم نظریه ولایت فقیه را بتوان اثبات کرد چرا این مقام به خود امام عصر تعلق نداشته باشد چه نفعی و برای چه کسانی در واگذاری این مقام به غیر معصوم آن هم در زمان حیات امام معصوم وجود دارد ؟! العاقل یکفیه الاشاره

ادامه نوشته

"ولایت فقیه معصوم غایب "

پیشنهاد واگذاری کرسی ولایت فقیه در حکومت جمهوری اسلامی به حضرت ولی عصر (عج) با فرض تداوم و استمرار غیبت ایشان ارائه شده است البته در صورت ظهور حضرت هیچکدام از نظامها و حکومتهای فعلی محلی از اعراب ندارند چراکه حکومت جهانی آن حضرت آرزوی منتظران است واقعا حقایق حاکم بر جامعه امروز ایران به هیچ وجه با دهه شصت و پنجاه قابل مقایسه نیست اما به جای پیروان نظریه ولایت فقیه فرض میکنیم هنوز در ایران همان حمایت‌های دهه 60 و 70 از نظام و ولایت فقیه وجود دارد و افراد مدعی یا نامزد یا منتخب فعلی و آینده به نوبت بر کرسی ولایت فقیه تکیه بزنند و جامعه را بعد از کلی آزمون و خطا و تحمیل هزینه دست به دست کنند تا روزی که حکومت را تحویل امام عصر (عج) بدهند !

ادامه نوشته