سلام!

خواستم درباره مفهوم غیبت امام عصر (عج) باهات صحبت کنم. می‌دونی که بحث غیبت همیشه مورد توجه ما مسلمان‌ها بوده، ولی ظاهراً خیلی‌ها هنوز نتونستن درک درستی از این موضوع پیدا کنن. جالب اینجاست که آغاز دوران غیبت بعد از شهادت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) بوده، و نه فقط مربوط به امام زمان. امام حسین (علیه‌السلام) و بقیه معصومین هم طوری زندگی کردن که نتونستن حکومت جهانی اسلامی رو تشکیل بدن، به خاطر موانع مختلف.

متاسفانه، تو تاریخ اسلام خیلی به دوران غیبت امام حسین تا امام حسن عسکری (علیهم‌السلام) پرداخته نشده و این بزرگواران هم نتونستن به خاطر ظلم حکومت‌های طاغوتی حاکمیت جامعه اسلامی رو در دست بگیرن. حالا این غیبت قرار نیست همیشه ادامه داشته باشه و مثل اجدادشون، امام دوازدهم (عج) هم حتماً حکومت رو از دست طاغوت‌ها پس خواهد گرفت و ان‌شاالله تا جهانی شدنش ادامه خواهد داد.

حکومت‌ها همگی تحت سیطره طاغوت هستن، جز این‌که قانون اساسی‌شون رو به گونه‌ای تنظیم کنن که انتقال حاکمیت به صاحب اصلی‌اش یعنی حضرت مهدی (عج) رو فراهم کنن. خبر خوب اینه که نظام جمهوری اسلامی ایران شرایط لازم رو برای تحویل مسالمت‌آمیز حکومت به امام زمان (عج) داره. هر روزی که در این موضوع تعلل بشه، ممکنه عواقب جبران‌ناپذیری برای نظام و مسئولان به دنبال داشته باشه.

جالب اینجاست که جمهوری اسلامی می‌تونه زمینه‌ساز ظهور باشه، مشروط بر این‌که بخواد و از پتانسیل‌هایی که توی قانون اساسی داره استفاده کنه. اما با انتخاب اشتباهی که برای ولی فقیه داشت، بزرگترین مانع ظهور شده. تا وقتی که جایگاه ولایت فقیه رو به حضرت مهدی (عج) نده، نمی‌تونه واقعاً زمینه‌ساز ظهور باشه.

راستی، هیچ حائلی بین عاشق و معشوق نیست! حالا آیا می‌تونیم با اضافه کردن پسوند یا پیشوندی، شاخه جدیدی به ولایت اضافه کنیم؟ به نظر من، جایگاه رهبری مخصوص امام عصر (عج) هست و هر گونه اضافه کردن عنوان جدید می‌تونه به عنوان بدعت و باطل قلمداد بشه.

خوشبختانه، موضوع غیبت به عنوان یک معذوریت توی قانون اساسی جمهوری اسلامی پیش‌بینی شده و وجود شورای رهبری برای رفع این معذوریت هم نشون می‌ده که ما چقدر به این مسائل توجه داریم! طبق آیه ۲ سوره بقره هم انسان با تقوی، نخستین ویژگی‌اش ایمان به ولایت و امامت حضرت ولی‌عصر (عج) در دوران غیبت هست.

دوست دارم نظرت رو هم درباره این موضوع بدونم! خسته نباشی و خدا نگهدارت!

مفهوم غیبت و حکومت فقیه غایب
مفهوم غیبت امام عصر (عج) بایستی به درستی برای مسلمانان تعریف و تبیین شود و این موضوع عنوان شود که آغاز دوران غیبت پس از شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام است
دوران غیبت مختص امام زمانی که تاکنون امکان تشکیل حکومت جهانی اسلامی را نداشته اند نیست بلکه هر کدام از معصومین که این امکان را به دست نیاورده اند نیز در دوران غیبت به سر برده اند
متاسفانه در تاریخ اسلام و دکترین مهدویت هیچگاه به دوران غیبت امام حسین تا امام حسن عسکری علیهم السلام که تمام طول عمر مبارک ایشان را شامل میشود و امکان ظهور و تشکیل حکومت اسلامی برایشان فراهم نشده اشاره نمیشود چون حکومتهای طاغوت مانع از تصدی حاکمیت جامعه اسلامی از سوی این بزرگواران بوده اند این غیبت برای امام دوازدهم قرار نیست تا آخر عمر ایشان به طول بیانجامد و همانند اجداد بزرگوارشان حضرت رسول اکرم ، امام علی و امام حسن علیهم السلام قطعا حکومت را از دست طاغوت پس خواهند گرفت و این حکومت را تا جهانی شدن آن ادامه خواهند داد . هر حکومتی که در حال حاضر بر روی این کره خاکی مستقر شده طاغوتی است مگر اینگه در قانون اساسی خود مراحل تحویل حاکمیت به صاحب اصلی آن را فراهم نموده و موانع حقوقی این موضوع را برطرف نماید

جای بسی شکر است که نظام حاکم در کشور ایران تمام شرایط لازم برای تحویل مسالمت امیز حکومت و رهبری جامعه تحت عنوان ولایت فقیه را به حضرت ولی عصر (عج) دارد و هر روز تاخیر در این امر عواقب جبران ناپذیری برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در پی خواهد داشت نظام جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور خواهد شد به شرطی که خودش بخواهد چون این پتانسیل را در قانون اساسی خود دارد اما با وجود انتخاب اشتباه در فقیه جامع الشرایط به عنوان رهبر و ولی فقیه ، خودش بزرگترین مانع ظهور شده و مادامی که کرسی ولایت فقیه را به آن حضرت ندهد نمیتواند زمینه ساز ظهور باشد
میانِ عاشــق و معشوق هیچ حائل نیـــست
تو خود حجابِ خودی حافظ از میان برخیز
آیا پسوند یا پیشوند میتواند شاخه جدیدی به ولایت اضافه کند ؟
جایگاه ولایت و رهبری جامعه مخصوص امام عصر (عج) است و اینکه با پسوند فقیه در عصر حاضر یا هر عنوان دیگری که پس از رحلت حضرت رسول اکرم تحت عناوین دیگر مسبوق به سابقه است بخواهیم شاخه جدیدی به آن اضافه کنیم بدعت و باطل است
یکی از شئون حضرت جایگاه فقاهت ایشان است و مسأله غیبت خوشبختانه به عنوان یک معذوریت در قانون اساسی جمهوری اسلامی به عنوان یک ظرفیت قانونی قابل پیگیری پیش بینی شده است . در شرایط معذوریت ولی فقیه و رهبر ، وظایف ایشان به شورایی متشکل از رئیس جمهور ، رئیس قوه قضائیه و یک فقیه شورای نگهبان محول میشود تا این معذوریت رفع شود

طبق آیه ۲ سوره بقره نیز نخستین ویژگی انسان با تقوی ایمان به ولایت و امامت حضرت ولی عصر (عج) در شرایط غیبت است انسانی که به مقام هدایت نائل شده

عنوان این کتاب ، با اشاره به احادیث مربوط به مطالبه مردم خراسان و مشرق زمین در آخرالزمان که با پرچمهای خود به یاری حضرت ولی عصر (عج) خواهند شتافت ، فقیه غایب نامگذاری شده است و با توجه به باز تعریف واژه های غیب ، ایمان ، تقوی ، نعمت ، عصر غیبت ، حکومت ، طاغوت ، ولایت ، احکام ، فقیه ، ولی فقیه ، رهبر ، انتظار و ظهور سعی در انتقال مفاهیمی دارد تا بر اساس مستندات قانونی و تعالیم قرآنی ، لزوم انتقال رسمی حکومت و کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج) در دوران استقرار حکومت جمهوری اسلامی را با توجه به قانون اساسی کشور همچنین آیات و روایات اسلامی بررسی نماید .

در این کتاب با در نظر گرفتن قوانین جاری نظام جمهوری اسلامی ایران از نظر حقوقی و روایی ، مسیر تحقق واگذاری کرسی ولایت فقیه غیر معصوم به فقیه غایب در دوران استقرار حکومت اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و همچنین بخشی از حقوق حضرت ولی عصر (عج) که در نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون نادیده گرفته شده و احقاق آنها میتواند مبنای انتقال قدرت و تحویل حکومت به آن حضرت قرار بگیرد نیز مورد بررسی قرار میگیرد
نظریه ولایت فقیه باتوجه به محتوای آن ظاهرا برای دوران غیبت ارائه شده ولی خوشبختانه هیچ منع قانونی برای انتخاب حضرت ولی عصر (عج) به عنوان ولی فقیه و رهبر جمهوری اسلامی ایران در دوران غیبت وجود ندارد شروط انتخاب ولی فقیه در قانون اساسی عبارتند از ؛
1) ایرانی بودن
2) فقیه جامع الشرایط
3) عادل و با تقوی
4) مدیر و مدبر
متاسفانه هنوز هستند افرادی که حضور رسمی و قانونی حضرت ولی عصر (عج) در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران را با منافع خود در تعارض می‌بینند . طبق اصل ۱۱۱ قانون اساسی در معذوریت رهبر برای انجام وظایف خود ، رئیس جمهور منتخب مردم به همراه دو شخصیت حقوقی دیگر وظایف رهبری را تا رفع معذوریت ایشان انجام میدهند که در صورت واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج) این معذوریت همان غیبت ایشان است
در کتاب "فقیه غایب" شرایط قانونی و شرعی انتخاب ولی فقیه در وجود حضرت ولی عصر (عج) مورد بررسی قرار گرفته و یک به یک اثبات میشود بدیهی است پیروان نظریه ولایت فقیه برای استمرار حاکمیت خود در ایران اسلامی پس از این راهی جز تغییر قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت ، در غیر اینصورت برای ایشان چاره ای جز واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت مهدی (عج) باقی نمی ماند

سایر عناوین :

  1. مبانی مطالبه ولایت فقیه غایب
  2. مراحل مطالبه ولایت فقیه غایب
  3. الزامات حکومت فقیه غایب
  4. اهمیت جان فقیه غایب از دیدگاه پیروان نظام و نظریه ولایت فقیه
  5. مفهوم غیب در احادیث و آیات قرآن کریم
  6. تفاوت اولی الامر و ولی
  7. جایگاه رسمی حضرت ولی عصر (عج) در قانون اساسی
  8. بررسی اعتبار نواب در عصر غیبت
  9. آسیب شناسی نظریه ولایت فقیه
  10. تاریخچه حکومت در سلسله فقیهان
  11. ولایت فقیه سقیفه در عصر غیبت امام علی علیه السلام
  12. ولایت فقیه عباسی در عصر غیبت امام رضا (ع)
  13. سیره عملی حضرت سیدالشهدا (ع) در حکومت امام حسن امام حسن (ع)
  14. ایمان به غیب و مفهوم عبارت هدی للمتقین در عصر غیبت
  15. بیماری عذری بالاتر از غیبت برای رهبر جامعه نیست
  16. تبعیت از ولایت فقیه غایب تکلیف است یا ضرورت
  17. مجازات تحقیر کننده و توهین آمیز
  18. حکومت فقیه غایب در عصر غیبت
  19. چیدمان آیات قرآن در راستای فهم کامل مهدویت
  20. نتیجه ی ادعای فقاهت و تابعیت ایران برای امام عصر (عج)
  21. منتقدین روش حکمرانی فقیه غایب در عصر غیبت
  22. ظهور حاصل انتظار نیست ، یک انتخاب است
  23. موانع پذیرش ولایت فقیه معصوم غایب
  24. تناقضها و تضادهای اعتقادی پیروان نظریه ولایت فقیه
  25. پرچمهای هدایت خراسان
  26. ثبات سیاسی با واگذاری کرسی ولایت فقیه به امام عصر
  27. نتایج واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج)
  28. اتممت علیکم نعمتی
  29. "ولایت فقیه معصوم غایب "
  30. مکاتبه با ولی فقیه
  31. بررسی نتایج حکمرانی فقیه در دو شاخص اقتصادی و کنترل جمعیت