اتممت علیکم نعمتی .... حرف به حرف و کلمه به کلمه این فراز از آیه شریفه سوره مائده با نظریه ولایت فقیه در تضاد است چراکه نظریه ولایت فقیه تبصره ایست بر نعمتی که خداوند متعال در روز غدیر آنرا کامل و تمام شده و بدون نقص توسط پیامبر اکرم معرفی و ابلاغ آنرا شرط قبولی رسالت آن حضرت بیان میکند با این حال در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی هیچ منعی برای واگذاری حق ولایت تحت عنوان ولایت فقیه به امام عصر وجود ندارد همچنین ایمان به امام غایب نخستین شرط تقوی و مهمترین ویژگی کسانی است که تقاضای هدایت در صراط مستقیم را دارند
هرچیزی را نمیتوان به عنوان تداوم رهبری امامان معصوم به مردم معرفی کرد پیروان ولایت فقیه بهتر است ابتدا به جای سفسطه و مغلطه ، عبارت " اتممت " در آیه غدیر و " مطیع لامر مولاه " در کلام امام عسکری را هضم کنند سپس برای رهبری امامان معصوم دنباله ایجاد کنند ، مهمترین مبانی پیروان نظریه ولایت فقیه عبارتست از ؛

1) آیه غدیر
2) توقیع رجوع

در آیه غدیر که ذکر عبارت "اتممت" حجت را بر بنی بشر برای ایجاد دنباله برای سلسله ولایت از هر نوع از جمله " ولایت فقها " تا قیام قیامت تمام کرده است در توقیع رجوع هم با مراجعه به حدیث امام حسن عسکری و عبارت " مطیع لامر مولاه" مهمترین مشخصه فقیه اطاعت از ولایت عنوان شده است به فرض محال اگر هم نظریه ولایت فقیه را بتوان اثبات کرد چرا این مقام به خود امام عصر تعلق نداشته باشد چه نفعی و برای چه کسانی در واگذاری این مقام به غیر معصوم آن هم در زمان حیات امام معصوم وجود دارد ؟! العاقل یکفیه الاشاره

واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج) میتواند زمینه ساز ظهور واقع شود و از بسیاری از فتنه های پیش رو هم جلوگیری کند آیا در زمان حیات امام حسن علیه السلام ، برادر معصوم ایشان یعنی امام حسین علیه السلام می‌توانست ادعای امامت و ولایت داشته باشند ؟! حال اینکه انتهای سلسله ولایت و امامت در روز غدیر با عبارت «اتممت» بسته شده است هیچ شخصی حتی اگر مقام عصمت هم داشته باشد نمی‌تواند در زمان حیات امام عصر (عج) ادعای ولایت و امامت داشته باشد ، هیچ تفاوتی هم در نوع ولایت نیست و ولایت تحت هر عنوانی از جمله ولایت فقیه فقط مختص امام عصر (عج) است امت اسلامی هیچ وقت بدون ولی رها نشده که ما نوعی از ولایت را برای او ایجاد کنیم ، آیا با ایجاد یک ولایت تحت عنوان ولایت فقیه ، در کار خدا دخالت نشده ؟

معنی ایجاد کرسی ولایت فقیه در زمان حیات امام عصر (عج) این میشود که خداوند متعال العیاذ بالله یادش شده امام دوازدهم قرار است غیبتی طولانی هم داشته باشند خیلی درک این موضوع سخت نیست که ولی فقیه می‌تواند و باید همان ولی معصوم باشد چون هم فقیه تر از علمای حاضر هستند هم ولایت ایشان مستند تر است ، مشکل از اینجا نشات میگیرد که طی دوران غیبت تعریف درستی از غیبت توسط متفکرین به مردم ارائه نشده وقتی روزی ده بار واجب است آیه اهدنا الصراط المستقیم را بگوییم باید رد و مسیر این آیه را تا اخر قرآن پیگیری کنیم

صراط الذین انعمت علیهم غیرالمغضوب علیهم و لا الضالین
الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا
ذلک الکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین الذین یومنون بالغیب و یقیمون الصلوه

تعریف ما از ولایت فقیه با تعریف حکومت فعلی از ولی فقیه فرق دارد ، سیستم و نظم فعلی درست است اما یک کرسی بدون دلیل به راس آن اضافه شده است برای اثبات ولایت امام عصر و واگذاری حق ایشان لزومی به علم زمان ظهور نیست امام عسکری در خصوص مشخصات فقیه فرمود مطیعا لامر مولاه ... یعنی فقیه باید مطیع امر مولای خودش باشد حالا چطور فقیه می آید و ادعای ولایت می‌کند ؟

ولایت امام معصوم با غیبت از بین نمیرود بلکه غیبت وسیله آزمایش مردم است ، امر خدا ولایت امام عصر بوده نه ولایت فقیه غیر معصوم پس شخص اول در حکومت اسلامی همان ولی عصر (عج) هستند ، فقیه عادل هم پس از استقرار حکومت اسلامی باید کرسی ولایت فقیه را به صاحب اصلی آن واگذار کند اولی الامر کسی است که با رای مردم انتخاب میشود در زمان معذوریت ولی فقیه و رهبر ما که همان امام عصر هستند یکی از اشخاصی که وظایف رهبری را انجام میدهد رئیس جمهور هستند متاسفانه ما مفهوم ولی و اولی الامر را با هم یکی در نظر می‌گیریم اولی الامر لزوما ولی نیست اما ولی حتما اولی الامر خواهد بود اینکه رهبر و ولی فقیه خود امام عصر باشد و در دوران غیبت ایشان وظایف رهبری را سه شخص حقوقی مندرج در اصل ۱۱۱ قانون اساسی بر عهده داشته باشند هیچ خلأ سیاسی و قانونی به وجود نخواهد اورد
ولایت فقیه از امور الهی نیست اما ولایت امام عصر (عج) از امور الهی است ، متاسفانه ما میخواهیم به هر قیمتی ولایت تحت عنوان فقیه را در زمان حیات ولایت معصوم حفظ کنیم و این امر نشدنی است متاسفانه ما با ایجاد و حفظ ولایت تحت عنوان ولایت فقیه برای ولی معصوم شریک قائل شده ایم و اگر بخواهیم در رفع این شرک که لازمه آن تغییر حکومت و قانون اساسی آن است هزینه مضاعفی برای مردم ایجاد نکنیم و این نظام را با همین ساختار حفظ کنیم میتوان کرسی ولایت فقیه را همین امروز به صاحب اصلی آن یعنی حضرت ولی عصر (عج) واگذار نمود و غیبت ایشان هم منعی برای این تغییر و تحول نیست

عنوان این کتاب ، با اشاره به احادیث مربوط به مطالبه مردم خراسان و مشرق زمین در آخرالزمان که با پرچمهای خود به یاری حضرت ولی عصر (عج) خواهند شتافت ، فقیه غایب نامگذاری شده است و با توجه به باز تعریف واژه های غیب ، ایمان ، تقوی ، نعمت ، عصر غیبت ، حکومت ، طاغوت ، ولایت ، احکام ، فقیه ، ولی فقیه ، رهبر ، انتظار و ظهور سعی در انتقال مفاهیمی دارد تا بر اساس مستندات قانونی و تعالیم قرآنی ، لزوم انتقال رسمی حکومت و کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج) در دوران استقرار حکومت جمهوری اسلامی را با توجه به قانون اساسی کشور همچنین آیات و روایات اسلامی بررسی نماید .

در این کتاب با در نظر گرفتن قوانین جاری نظام جمهوری اسلامی ایران از نظر حقوقی و روایی ، مسیر تحقق واگذاری کرسی ولایت فقیه غیر معصوم به فقیه غایب در دوران استقرار حکومت اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و همچنین بخشی از حقوق حضرت ولی عصر (عج) که در نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون نادیده گرفته شده و احقاق آنها میتواند مبنای انتقال قدرت و تحویل حکومت به آن حضرت قرار بگیرد نیز مورد بررسی قرار میگیرد
نظریه ولایت فقیه باتوجه به محتوای آن ظاهرا برای دوران غیبت ارائه شده ولی خوشبختانه هیچ منع قانونی برای انتخاب حضرت ولی عصر (عج) به عنوان ولی فقیه و رهبر جمهوری اسلامی ایران در دوران غیبت وجود ندارد شروط انتخاب ولی فقیه در قانون اساسی عبارتند از ؛
1) ایرانی بودن
2) فقیه جامع الشرایط
3) عادل و با تقوی
4) مدیر و مدبر
متاسفانه هنوز هستند افرادی که حضور رسمی و قانونی حضرت ولی عصر (عج) در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران را با منافع خود در تعارض می‌بینند . طبق اصل ۱۱۱ قانون اساسی در معذوریت رهبر برای انجام وظایف خود ، رئیس جمهور منتخب مردم به همراه دو شخصیت حقوقی دیگر وظایف رهبری را تا رفع معذوریت ایشان انجام میدهند که در صورت واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج) این معذوریت همان غیبت ایشان است
در کتاب "فقیه غایب" شرایط قانونی و شرعی انتخاب ولی فقیه در وجود حضرت ولی عصر (عج) مورد بررسی قرار گرفته و یک به یک اثبات میشود بدیهی است پیروان نظریه ولایت فقیه برای استمرار حاکمیت خود در ایران اسلامی پس از این راهی جز تغییر قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت ، در غیر اینصورت برای ایشان چاره ای جز واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت مهدی (عج) باقی نمی ماند

سایر عناوین :

  1. مبانی مطالبه ولایت فقیه غایب
  2. مراحل مطالبه ولایت فقیه غایب
  3. الزامات حکومت فقیه غایب
  4. اهمیت جان فقیه غایب از دیدگاه پیروان نظام و نظریه ولایت فقیه
  5. مفهوم غیب در احادیث و آیات قرآن کریم
  6. تفاوت اولی الامر و ولی
  7. جایگاه رسمی حضرت ولی عصر (عج) در قانون اساسی
  8. بررسی اعتبار نواب در عصر غیبت
  9. آسیب شناسی نظریه ولایت فقیه
  10. تاریخچه حکومت در سلسله فقیهان
  11. ولایت فقیه سقیفه در عصر غیبت امام علی علیه السلام
  12. ولایت فقیه عباسی در عصر غیبت امام رضا (ع)
  13. سیره عملی حضرت سیدالشهدا (ع) در حکومت امام حسن امام حسن (ع)
  14. ایمان به غیب و مفهوم عبارت هدی للمتقین در عصر غیبت
  15. بیماری عذری بالاتر از غیبت برای رهبر جامعه نیست
  16. تبعیت از ولایت فقیه غایب تکلیف است یا ضرورت
  17. مجازات تحقیر کننده و توهین آمیز
  18. حکومت فقیه غایب در عصر غیبت
  19. چیدمان آیات قرآن در راستای فهم کامل مهدویت
  20. نتیجه ی ادعای فقاهت و تابعیت ایران برای امام عصر (عج)
  21. منتقدین روش حکمرانی فقیه غایب در عصر غیبت
  22. ظهور حاصل انتظار نیست ، یک انتخاب است
  23. موانع پذیرش ولایت فقیه معصوم غایب
  24. تناقضها و تضادهای اعتقادی پیروان نظریه ولایت فقیه
  25. پرچمهای هدایت خراسان
  26. ثبات سیاسی با واگذاری کرسی ولایت فقیه به امام عصر
  27. نتایج واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج)
  28. اتممت علیکم نعمتی
  29. "ولایت فقیه معصوم غایب "
  30. مکاتبه با ولی فقیه
  31. بررسی نتایج حکمرانی فقیه در دو شاخص اقتصادی و کنترل جمعیت