نتایج واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج)
منتظران راهی جز واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج) در عصر حاضر ندارند این اقدام نه تنها زمینه را برای ظهور آن حضرت فراهم و تسهیل میکند بلکه نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر حوادث و فتنه های پیش رو بیمه خواهد کرد عدم واگذاری کرسی ولایت فقیه به صاحب اصلی مقام ولایت در عصر حاضر که حکومت اسلامی در کشور ایران مستقر شده است نه تنها خیانت به اسلام و آرمانهای انقلاب است بلکه به مرور باعث از هم پاشیدگی حکومت اسلامی و نظام جمهوری در ایران خواهد شد بدیهی است در چنین شرایطی استکبار جهانی در صدد ایجاد حکومت شیطانی خود در این سرزمین برآمده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد برای جلوگیری از هرج و مرج در کشور و بروز فتنه های پیش رو که همزمان با انتخاب ولی فقیه بعدی ارکان مختلف نظام را تحت تاثیر قرار خواهد داد ، البته برای رسیدن به تمامی این اهداف واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج) حتی الامکان باید در زمان حیات رهبر فعلی انجام بپذیرد و از موکول کردن آن به آینده به شدت جلوگیری شود
برای اینکه امروز کرسی ولایت فقیه به امام عصر واگذار شود نیازی به حضور ایشان نیست که لازم باشد به زمان ظهور هم علم پیدا کنیم ، غیبت یک معذوریت برای ولی فقیه معصوم است و طبق قانون اساسی کاملا واضح مشخص شده که وظایف رهبری در زمان معذوریت ولی فقیه بر عهده سه شخصیت حقوقی مندرج در این اصل است بهتر است به جای اینکه سلسله فقیهان در دوران غیبت ایجاد کنیم ، همان ابتدا کرسی ولایت فقیه را به آن حضرت واگذار کرد و با توجه به غیبت ایشان ، وظایف رهبری را هم به سه شخصیت حقوقی مندرج در اصل ۱۱۱ قانون اساسی محول نمود
بر اساس روش حکمرانی "ولایت فقیه معصوم غایب " میشود شاکله اسلامیت نظام را حفظ کرد، اما آن را بر اساس جمهوریت (قوانین مدنی) اداره کرد. ضمن اینکه با این شیوه عملا اهانتی به هیچ مقام دینی نمیشود ، بنابراین رضایت متدینین وابسته به حکومت هم جلب خواهد شد ضمنا علما و مراجع هم فینفسه نمیتوانند مخالفتی با اصل این نوع از حکومت در زمان غیبت داشته باشند و از همه مهمتر اینکه هزینههای سنگین براندازی و تغییر نظام هم حذف خواهد شد.
در واقع در این شیوه حکمرانی ، رهبری جامعه در عصر غیبت و معذوریت حضرت ولی عصر (عج) در انجام امور رهبری به استناد اصل 111 قانون اساسی به یک شورا سپرده میشود که چون سمت اجرایی دارند ، مجبور خواهند بود در قبال تصمیماتی که اتخاذ میکنند نیز به مردم پاسخگو باشند
- رضایت اکثریت آحاد جامعه اسلامی و شیعی
- رضایت پیروان ولایت فقیه
- رضایت پیروان جامعه دمکراتیک
- پایین آوردن هزینههای تغییر سیاست و نظام حاکم
- احترام به اصول دین و مذهب
- پاسخگو کردن مقام اول حکومت
شش نتیجه مهم واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج) در دوران غیبت خواهد بود
چگونه میشود نظام فعلی حاکم در ایران را مستقر دانست در عین حال آنرا بدون حضور ولایت فقیه فرض کرد ؟! تا ولایت فقیه هست ، تبعات حکومت او هم وجود خواهد داشت ، حفظ این نظام هم بدون ولایت فقیه غیر ممکن است پس هر آلترناتیوی برای نظم فعلی ، باید حول حفظ اصل ولایت فقیه تدوین شود و تنها مسیر منطبق بر اصول این نظام که خواست اکثریت جامعه را هم برآورده میکند و در عین حال بدون هزینه و یا کم هزینه خواهد بود ، واگذاری کرسی ولایت فقیه به صاحب اصلی ولایت است
عنوان این کتاب ، با اشاره به احادیث مربوط به مطالبه مردم خراسان و مشرق زمین در آخرالزمان که با پرچمهای خود به یاری حضرت ولی عصر (عج) خواهند شتافت ، فقیه غایب نامگذاری شده است و با توجه به باز تعریف واژه های غیب ، ایمان ، تقوی ، نعمت ، عصر غیبت ، حکومت ، طاغوت ، ولایت ، احکام ، فقیه ، ولی فقیه ، رهبر ، انتظار و ظهور سعی در انتقال مفاهیمی دارد تا بر اساس مستندات قانونی و تعالیم قرآنی ، لزوم انتقال رسمی حکومت و کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج) در دوران استقرار حکومت جمهوری اسلامی را با توجه به قانون اساسی کشور همچنین آیات و روایات اسلامی بررسی نماید .
در این کتاب با در نظر گرفتن قوانین جاری نظام جمهوری اسلامی ایران از نظر حقوقی و روایی ، مسیر تحقق واگذاری کرسی ولایت فقیه غیر معصوم به فقیه غایب در دوران استقرار حکومت اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و همچنین بخشی از حقوق حضرت ولی عصر (عج) که در نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون نادیده گرفته شده و احقاق آنها میتواند مبنای انتقال قدرت و تحویل حکومت به آن حضرت قرار بگیرد نیز مورد بررسی قرار میگیرد
نظریه ولایت فقیه باتوجه به محتوای آن ظاهرا برای دوران غیبت ارائه شده ولی خوشبختانه هیچ منع قانونی برای انتخاب حضرت ولی عصر (عج) به عنوان ولی فقیه و رهبر جمهوری اسلامی ایران در دوران غیبت وجود ندارد شروط انتخاب ولی فقیه در قانون اساسی عبارتند از ؛
1) ایرانی بودن
2) فقیه جامع الشرایط
3) عادل و با تقوی
4) مدیر و مدبر
متاسفانه هنوز هستند افرادی که حضور رسمی و قانونی حضرت ولی عصر (عج) در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران را با منافع خود در تعارض میبینند . طبق اصل ۱۱۱ قانون اساسی در معذوریت رهبر برای انجام وظایف خود ، رئیس جمهور منتخب مردم به همراه دو شخصیت حقوقی دیگر وظایف رهبری را تا رفع معذوریت ایشان انجام میدهند که در صورت واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج) این معذوریت همان غیبت ایشان است
در کتاب "فقیه غایب" شرایط قانونی و شرعی انتخاب ولی فقیه در وجود حضرت ولی عصر (عج) مورد بررسی قرار گرفته و یک به یک اثبات میشود بدیهی است پیروان نظریه ولایت فقیه برای استمرار حاکمیت خود در ایران اسلامی پس از این راهی جز تغییر قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت ، در غیر اینصورت برای ایشان چاره ای جز واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت مهدی (عج) باقی نمی ماند
سایر عناوین :
- مبانی مطالبه ولایت فقیه غایب
- مراحل مطالبه ولایت فقیه غایب
- الزامات حکومت فقیه غایب
- اهمیت جان فقیه غایب از دیدگاه پیروان نظام و نظریه ولایت فقیه
- مفهوم غیب در احادیث و آیات قرآن کریم
- تفاوت اولی الامر و ولی
- جایگاه رسمی حضرت ولی عصر (عج) در قانون اساسی
- بررسی اعتبار نواب در عصر غیبت
- آسیب شناسی نظریه ولایت فقیه
- تاریخچه حکومت در سلسله فقیهان
- ولایت فقیه سقیفه در عصر غیبت امام علی علیه السلام
- ولایت فقیه عباسی در عصر غیبت امام رضا (ع)
- سیره عملی حضرت سیدالشهدا (ع) در حکومت امام حسن امام حسن (ع)
- ایمان به غیب و مفهوم عبارت هدی للمتقین در عصر غیبت
- بیماری عذری بالاتر از غیبت برای رهبر جامعه نیست
- تبعیت از ولایت فقیه غایب تکلیف است یا ضرورت
- مجازات تحقیر کننده و توهین آمیز
- حکومت فقیه غایب در عصر غیبت
- چیدمان آیات قرآن در راستای فهم کامل مهدویت
- نتیجه ی ادعای فقاهت و تابعیت ایران برای امام عصر (عج)
- منتقدین روش حکمرانی فقیه غایب در عصر غیبت
- ظهور حاصل انتظار نیست ، یک انتخاب است
- موانع پذیرش ولایت فقیه معصوم غایب
- تناقضها و تضادهای اعتقادی پیروان نظریه ولایت فقیه
- پرچمهای هدایت خراسان
- ثبات سیاسی با واگذاری کرسی ولایت فقیه به امام عصر
- نتایج واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج)
- اتممت علیکم نعمتی
- "ولایت فقیه معصوم غایب "
- مکاتبه با ولی فقیه
- بررسی نتایج حکمرانی فقیه در دو شاخص اقتصادی و کنترل جمعیت