ظهور حاصل انتظار نیست ، یک انتخاب است
سلام!
میخواستم یه چیزی رو باهات در میون بذارم که فکر میکنم خیلی جالبه. درباره موضوع انتظار و ظهور که همیشه در ذهنها هست. واقعاً ظهور فقط حاصل انتظار نیست، بلکه یک انتخاب هم هست. و نکته جالبتر اینه که جایگاه ولایت توی این انتخاب، که با یک انتظار منطقی به دست اومده، تحت هر عنوانی متعلق به حضرت ولی عصر (عج) خواهد بود. حالا این سؤال پیش میاد که واقعاً چه کسی به سرچشمه فقه جعفری نزدیکتره؟
طبق قانون مصوب مجلس، قوه قضاییه و دولت ملزم بودن که مشخصات حضرت ولی عصر (عج) رو در سالهای گذشته به عنوان یک شخصیت حقیقی ثبت کنن و حتی برای ایشون شناسنامه ایرانی هم صادر کنن! این قدرت به قدری قانونی و محکم هست که باعث بشه امام عصر به عنوان یک شخصیت حقوقی شناخته بشه و به عنوان ولی فقیه در نظام اسلامی به رسمیت بشه.
شاید بگی: "خوب، حالا یه فرد زنده ایرانی رو معرفی کردیم، خوبه ولی آیا واقعاً خداوند ولایتش رو مشخص کرده؟" جوابش هم بله! قانون اساسی در شرایط معذوریت ولی فقیه، مشخص کرده که رهبری جامعه به چه شکل باید انجام بشه تا زمان رفع معذوریت ایشون. این موضوع رو باید برای کسانی یادآوری کنیم که بهانه غیبت یا ایرانی نبودن رو به عنوان دلیلی برای عدم انتخاب امام عصر به عنوان ولی فقیه یاد میکنن. در حقیقت، ولایت امام معصوم بر تمام مردم دنیا هست، نه صرفاً ایرانیها! و خوشبختانه، قانون اساسی فعلی ایران این ظرفیت رو داره تا امام معصوم رو به عنوان ولی فقیه و رهبر جامعه معرفی کنه.
خیلی جالب نیست که هیچ مانعی برای عدم انتخاب امام عصر (عج) به عنوان ولی فقیه در ایران وجود نداره؟! حالا بیاید فکر کنیم: امام زنده عصر حاضر کیست؟ آیا وقتی امام حسن (ع) در قید حیات بود، امام حسین (ع) ادعای امامت داشت؟ به فرض محال، حتی اگه فقیه مورد نظر پیروان ولایت فقیه هم راست باشه و در حد عصمت باشه، اینجا سؤال اینجاست: وقتی امام زمان این فقیه زنده هست، چطور ادعای ولایت و امامت داره؟
به هر حال، این موضوعات همیشه تازگی دارن و در بررسی و تعمق درشون میشه نکات جدیدی پیدا کرد. امیدوارم که همیشه توی این مسیر روشن، همراه باشیم.
مراقب خودت باش!
بر اساس منطق حاکم بر محتوای کتاب فقیه غایب ، هر فقیهی که خود را برای کرسی ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران آماده کرده باشد باید بداند ، اگر میخواهد در این کشور مسئولیتی تحت ولایت حضرت ولی عصر (عج) داشته باشد بهتر است حد خود را بداند و حداکثر به فکر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری باشد یا آمادگی خود را برای کسب کرسی ریاست قوه قضائیه حفظ نماید
تمام مرزبندیهای موجود اعم از ملیت ، نژاد ، قومیت ، دین ، مذهب ، رنگ ، تابعیت و .... حاصل عقل ناقص بشر بوده که نتیجه آن هم بعد از این همه جنگ و خونریزی به جای باز کردن گره ، یک کلاف بی سر و ته شده لذا امام زمان علیه السلام نیازی به اینکه تابعیت ملیت خاصی را داشته باشند یا دارای شخصیت حقیقی و حقوقی باشند ندارند بلکه این نظامهای سیاسی و قانونگذاران هستند که باید قوانین منطقه خود را طوری طراحی کنند که ایشان در راس امور قرار بگیرند و خوشبختانه قانون اساسی کشور ما این ظرفیت را دارد که از اصل ولایت فقیه برای احقاق حق امام عصر (عج) استفاده کند . اگر واقعا طالب ظهور هستیم لااقل خودمان را از سر راه ایشان برداریم . اعطای تابعیت ایران به حضرت ولی عصر (عج) پیش زمینه انتقال کرسی ولایت فقیه به ایشان و رهبری ایران توسط آن حضرت خواهد بود
آن یکـــــــی آمــد دَرِ یاری بِــــــــزَد
گفت یارش کیــــــــــــستی ای مُعْتَمـَد؟
گفـت من، گُفتَـــــــش بُرو هنگامْ نیسـت
بر چُنیـن خوانی مُقامِ خـــــــــامْ نیسـت
خام را جُــــــــــــــز آتشِ هَجْر و فِراق
کی پِزَد؟ کی وا رَهانَد از نِفـــــــــــــاق؟
رفت آن مِســــــــــــْکین و سالی در سَفَر
در فِراقِ دوست سوزید از شَـــــــــــــرَر
پُخته شُــــــــــد آن سوخته، پس بازگشت
باز گِردِ خانه اَنــــــــــــــــــــباز گشت
حَلْـــــــــقه زد بر دَر به صد ترس و اَدَب
تا بِنَجْهَد بیاَدَب لَفْظــــــــــــــی زِ لـب
بانــــــــگ زد یارش که بر دَر کیسـت آن؟
گفت بر دَر هم تویی ای دِلْســــــــــــِتان
گفــــــــت اکنون چون مَنی، ای مـن دَر آ
نیست گُنجایی دو مـن را در ســـــــــــَرا
ظهور فقط حاصل انتظار نیست ، یک انتخاب هم هست و جایگاه ولایت در این انتخاب که حاصل یک انتظار منطقی است تحت هر عنوانی متعلق به حضرت ولی عصر خواهد بود چه کسی به سرچشمه فقه جعفری نزدیکتر است ؟ طبق قانون مصوب مجلس ، قوه قضائیه و دولت موظف بوده اند تا مشخصات حضرت ولی عصر (عج) را طی سالهای گذشته به عنوان شخصیت حقیقی ثبت نموده و برای ایشان شناسنامه ایرانی صادر کنند و سپس آن حضرت را به عنوان یک شخصیت حقوقی به عنوان ولی فقیه در نظام اسلامی به رسمیت بشناسند .
یک فرد زنده ایرانی و فقیه به شما معرفی شد که ولایت او را خدا مشخص کرده است قانون اساسی هم در شرایط معذوریت ولی فقیه مشخص کرده امور رهبری تا رفع معذوریت ایشان چگونه انجام شود . البته ذکر این موضوع در پاسخ به افرادی است که بهانه غیبت و ایرانی نبودن را دلیل عدم انتخاب امام عصر به عنوان ولی فقیه و رهبر در ایران ذکر میکنند چراکه ولایت امام معصوم بر تمام مردم دنیا است نه فقط ایرانیان اما قانون اساسی فعلی ایران این ظرفیت را دارد تا امام معصوم را به عنوان ولی فقیه و رهبر جامعه به مردم معرفی کند و خوشبختانه هیچ مانعی برای عدم انتخاب امام عصر (عج) به عنوان ولی فقیه در ایران وجود ندارد .
امام زنده عصر حاضر کیست ؟ آیا وقتی امام حسن (ع) در قید حیات بود امام حسین (ع) ادعای امامت داشت ؟ به فرض محال ، فقیه مورد نظر پیروان ولایت فقیه و ذوب شدگان در ولایت ایشان ، جایگاهی همچون امام حسین و در حد عصمت داشته باشد . وقتی امام زمان این فقیه زنده است چگونه ادعای ولایت و امامت دارد ؟!
عنوان این کتاب ، با اشاره به احادیث مربوط به مطالبه مردم خراسان و مشرق زمین در آخرالزمان که با پرچمهای خود به یاری حضرت ولی عصر (عج) خواهند شتافت ، فقیه غایب نامگذاری شده است و با توجه به باز تعریف واژه های غیب ، ایمان ، تقوی ، نعمت ، عصر غیبت ، حکومت ، طاغوت ، ولایت ، احکام ، فقیه ، ولی فقیه ، رهبر ، انتظار و ظهور سعی در انتقال مفاهیمی دارد تا بر اساس مستندات قانونی و تعالیم قرآنی ، لزوم انتقال رسمی حکومت و کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج) در دوران استقرار حکومت جمهوری اسلامی را با توجه به قانون اساسی کشور همچنین آیات و روایات اسلامی بررسی نماید .
در این کتاب با در نظر گرفتن قوانین جاری نظام جمهوری اسلامی ایران از نظر حقوقی و روایی ، مسیر تحقق واگذاری کرسی ولایت فقیه غیر معصوم به فقیه غایب در دوران استقرار حکومت اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و همچنین بخشی از حقوق حضرت ولی عصر (عج) که در نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون نادیده گرفته شده و احقاق آنها میتواند مبنای انتقال قدرت و تحویل حکومت به آن حضرت قرار بگیرد نیز مورد بررسی قرار میگیرد
نظریه ولایت فقیه باتوجه به محتوای آن ظاهرا برای دوران غیبت ارائه شده ولی خوشبختانه هیچ منع قانونی برای انتخاب حضرت ولی عصر (عج) به عنوان ولی فقیه و رهبر جمهوری اسلامی ایران در دوران غیبت وجود ندارد شروط انتخاب ولی فقیه در قانون اساسی عبارتند از ؛
1) ایرانی بودن
2) فقیه جامع الشرایط
3) عادل و با تقوی
4) مدیر و مدبر
متاسفانه هنوز هستند افرادی که حضور رسمی و قانونی حضرت ولی عصر (عج) در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران را با منافع خود در تعارض میبینند . طبق اصل ۱۱۱ قانون اساسی در معذوریت رهبر برای انجام وظایف خود ، رئیس جمهور منتخب مردم به همراه دو شخصیت حقوقی دیگر وظایف رهبری را تا رفع معذوریت ایشان انجام میدهند که در صورت واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج) این معذوریت همان غیبت ایشان است
در کتاب "فقیه غایب" شرایط قانونی و شرعی انتخاب ولی فقیه در وجود حضرت ولی عصر (عج) مورد بررسی قرار گرفته و یک به یک اثبات میشود بدیهی است پیروان نظریه ولایت فقیه برای استمرار حاکمیت خود در ایران اسلامی پس از این راهی جز تغییر قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت ، در غیر اینصورت برای ایشان چاره ای جز واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت مهدی (عج) باقی نمی ماند
سایر عناوین :
- مبانی مطالبه ولایت فقیه غایب
- مراحل مطالبه ولایت فقیه غایب
- الزامات حکومت فقیه غایب
- اهمیت جان فقیه غایب از دیدگاه پیروان نظام و نظریه ولایت فقیه
- مفهوم غیب در احادیث و آیات قرآن کریم
- تفاوت اولی الامر و ولی
- جایگاه رسمی حضرت ولی عصر (عج) در قانون اساسی
- بررسی اعتبار نواب در عصر غیبت
- آسیب شناسی نظریه ولایت فقیه
- تاریخچه حکومت در سلسله فقیهان
- ولایت فقیه سقیفه در عصر غیبت امام علی علیه السلام
- ولایت فقیه عباسی در عصر غیبت امام رضا (ع)
- سیره عملی حضرت سیدالشهدا (ع) در حکومت امام حسن امام حسن (ع)
- ایمان به غیب و مفهوم عبارت هدی للمتقین در عصر غیبت
- بیماری عذری بالاتر از غیبت برای رهبر جامعه نیست
- تبعیت از ولایت فقیه غایب تکلیف است یا ضرورت
- مجازات تحقیر کننده و توهین آمیز
- حکومت فقیه غایب در عصر غیبت
- چیدمان آیات قرآن در راستای فهم کامل مهدویت
- نتیجه ی ادعای فقاهت و تابعیت ایران برای امام عصر (عج)
- منتقدین روش حکمرانی فقیه غایب در عصر غیبت
- ظهور حاصل انتظار نیست ، یک انتخاب است
- موانع پذیرش ولایت فقیه معصوم غایب
- تناقضها و تضادهای اعتقادی پیروان نظریه ولایت فقیه
- پرچمهای هدایت خراسان
- ثبات سیاسی با واگذاری کرسی ولایت فقیه به امام عصر
- نتایج واگذاری کرسی ولایت فقیه به حضرت ولی عصر (عج)
- اتممت علیکم نعمتی
- "ولایت فقیه معصوم غایب "
- مکاتبه با ولی فقیه
- بررسی نتایج حکمرانی فقیه در دو شاخص اقتصادی و کنترل جمعیت